Dit project richt zich op de uitdaging adequaat in te spelen op de verschillen in (wiskundige) kennisachtergrond bij de instroom vanuit het hbo en vanuit het buitenland in masteropleidingen aan de Nederlandse technische universiteiten.
Het project beoogt deficiente wiskundekennis bij de start van de master zo snel mogelijk weg te werken. Hiertoe wordt een digitale omgeving gecreeerd waarmee (aankomende) studenten hun wiskundekennis kunnen meten en waar nodig verbeteren. We hopen dat de software en de wiskundige content leidt tot betere studieresultaten van de instromende studenten. Ook verwachten we hiermee kandidaatstudenten te laten zien dat we oog hebben voor en werk maken van een goede start van hun studie.
Het project heeft een looptijd van twee jaar: september 2009 - augustus 2011.
Het project is opgedeeld in zeven deelprojecten:
Definitiefase | september 2009 - november 2009 |
Ontwikkelfase 1 | december 2010 - april 2010 |
Testfase 1 | april 2010 - september 2010 |
Ontwikkelfase 2 | september 2010 - januari 2011 |
Testfase 2 | januari 2011 - juli 2011 |
Afsluiting | augustus 2011 |
Technische Universiteit Eindhoven
Universiteit Twente
Technische Universiteit Delft